Zpět na článek

Diskuze: Éra DirectStorage začíná, zatím jsou však data velice rozpačitá

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

DavidM1
DavidM1
Level Level
30. 3. 2022 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neměl být původně DirectStorage funkční jenom na M2-nvme? Kdy nastala změna že to pojede všem?

hoch
hoch
Level Level
30. 3. 2022 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud ma grafika dostatecne velkou pamet, tak se data nacitaji (pokud mozno) jen pred zacatkem hrani, nebo pri prechodech mezi lokacemi/ukoly. A tam o ovlivneni vykonu grafiky (fps) nema asi cenu mluvit.

U rozsahlych her , kde se nacita za behu musi byt nacitani reseno dostatecne vcas tak, aby hru nebrzdily ani pomalejsi disky. Tak bych se o fps moc nebal. Navic dekompresni algoritmy nejsou moc vypocetne narocne.

Nejvetsi brzdou byvaji spis prenosy po pomalych sbernicich (disk - cpu -grafika), nez nedostatek vypocetniho vykonu gpu. A kdyz se data budou predavat primo disk-grafika v komprimovane podobe usetri se nejen zbytecny prenos, ale jeste do grafiky potece diky kompresi mensi objem dat. A ta trocha vykonu na dekompresi bude v porovnani s naroky zpracovani 3d grafiky nejspis temer zanedbatelna.

wrah666
wrah666
Level Level
31. 3. 2022 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hoch Asi tak. Průšvih je komprese, dekomprese je relativně nenáročná. A rozsíl 1,9 vs 2,4 vteřiny podle mě uživatel ani nezaznamená, natož, že by z něj měl nějaký benefit. Limitem je spíš velikost paměti. Načíst a zaplnitt jí je dost bleskové. Průšvih je, pokud se musí swapovat, část dat nahrávat opakovaně atd. Jenže tam nepomůže ani direct storage, ani ultrahypermagasuper storage, ale prostě a jedině větší ram.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
1. 4. 2022 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Takže vlastne to vyzerá tak, že stačí M.2 PCIE 4.0, grafika tiež s PCIE 4.0 a aspoň 32 GB RAM a nejaké direct storage nám môže byť ukradnuté.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 4. 2022 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 bez direct storage...

a jak počítači bez tohoto API řeknete aby data (a taky která konkrétní data) z SSD přesouval přímo do grafiky
a jakým konkrétním způsobem a cestou??

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 3. 2022 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud jsem to dobře pochopil, tak se CPU odlehčí tak, že část dat půjde na dekomprimaci do GPU.
Tedy: Disk >>> RAM >>> VRAM >>> GPU (dekomprimace) >>> VRAM.

Docela by mě tedy zajímalo, jak moc to bude zatěžovat GPU a případně jak se to projeví na jeho grafickém výkonu.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
31. 3. 2022 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Nějaký vliv na zpomalení GPU to asi mít bude,
ale asi výhody převažují nad touto nevýhodou když na tom všichni tak usilovně pracují

icotech852
icotech852
Level Level
3. 4. 2022 06:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada pri hrách je v podstate procesor i tak málo vyťažený.
U mňa okolo 22% na 2K Ultra,takže nejaké zaťaženie procesora navyše nie je nijak obmedzujúce.
Tým pádom je pre mňa Win11 zatiaľ zbytočný a DirectStorage pri tomto zrýchlení nepotrebný.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 4. 2022 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@icotech852 na 2K se zatížením 22%, tak to asi taky nebude úplně ořezávátko... a taky záleží na konkrétní hře,
a ted si představ že i nějaký úplný lowend by dokázal pracovat s minimálním zatížením
a i na takovém lowendu by jsi nemusel čekat na načtení scény

Mě osobně úplně vytáčí jak dlouho čekám na načtení hry a to mám i9-9900k
Třeba StarCitizen tam čekám třeba i minutu, a to mám M.2 SSD v hlavním slotu,
a jediné co můžu, tak sledovat jak naskakují MB v grafické paměti
https://i.ibb.co/JcWbT2Q/Screen-Shot-2021-08-29-01-20-56-CD1.jpg
bylo by fajn kdyby se čekáni snížilo třeba na 5 sec.

wrah666
wrah666
Level Level
4. 4. 2022 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@icotech852 A nebude to náhodou spíš tím, že "pan programátor" považoval optimalizaci za sprosté slovo? Nebo, že ani neslyšel o tom, že data může rozbalovat víc vláken procesu najednou? Myslím, že podobný šikula to direct storage použije způsobem, že z toho hra stejně nebude mít naprosto žádný přínos..

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 4. 2022 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@icotech852 Taky bych to tak nějak viděl.

Když se Forspoken načte za 2-3s bez DS (protože už tak byl navržen a naprogramován), tak DS tomu pomůže o pár desetin sekund které skoro ani nepoznáme.

Ale když někdo udělá hru tak, že načítání trvá desítky sekund protože: a tady si můžeme dosadit vše možné od konceptu, "nutnosti" načítací obrazovka s tipy, atd. atd. po "kašleme na optimalizaci". Tak tomu DS taky nijak zásadně nepomůže.
Prostě nečekejme, že když bez DS se bude něco načítat minutu, tak s DS to bude 5s. Když dosáhnou 30s tak to bude veliký úspěch a v takovém případě rozhodně super vylepšení.
Osobně tipuji, že ta zrychlení budou spíše tak do 20%.

Reklama
Reklama